Dag 7: de reisdag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tim en Esmee - WaarBenJij.nu Dag 7: de reisdag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tim en Esmee - WaarBenJij.nu

Dag 7: de reisdag

Blijf op de hoogte en volg Tim en Esmee

26 Juli 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Vanochtend  zijn we om 6 uur opgestaan om om half zeven richting het cs van Bandung te vertrekken. Ditmaal hadden we onze spullen de vorige avond al ingepakt. We waren zo vroeg vertrokken omdat onze chauffeur van de vorige dag had gezegd dat het 45 minuten tot een uur kon duren. Binnen 12 minuten stonden we op het station. Om half 9 vertrok onze trein Argo Willis richting Yogyakarta. Het was een luxe trein met veel goedkoop eten en airco. De reis begon uitstekend omdat aan onze kant prachtige landschappen te zien waren zoals vele bergen en wel honderden rijstvelden. Toen ik lag te slapen klonk er na een uurtje reizen een knal: er was een voorwerp van buiten dwars door een ruit geklapt. Omdat het nog steeds niet duidelijk is wat het was noemen we het maar een unidentified flying object (ufo). Ik sliep wat (door het schrijven van het vroige reisverslag) en Esmee keek naar buiten waar ontzettend veel te zien was. In de middag lazen we in de trein over Yogya en bekeken we wat we allemaal wilden gaan doen. De treinreis duurde ongeveer 8 uur en rond half 5 kwamen we aan op stasiun Yogya. We zagen in de lonely plant (onze reisbijbel) dat ons hotel vlakbij het station zou moeten liggen. We hielden een taxi aan en vroegen naar de prijs: 30.000 rupiah  (€2.10) zei hij. Man o man daar gaan we echt niet voor (in Indonesië is dit extreem veel voor 1 km). We wilden niet weer opgelicht worden. De man was al snel weer weg en we moesten dus lopen in de brandende zon. Na 20 zware minuten kwamen we uitgeput en bezweet aan in ons hotel. Het Harper Mangkubumi hotel is een splinternieuw hotel waar alles prima geregeld was. Onze spullen werden voor ons in de kamer gelegd. Hierna fristen we ons op en gingen we uiteten samen met Anneloes en Giel (vrienden die toevallig ook in Yogyakarta waren). We aten heerlijk in een hip tentje Via Via. We kletsten bij, wisselden tips uit en dronken halve liters Bintang. Giel, die fotograaf is van onder andere sneakershop bysmaak, legde ons uit hoe we mooie foto's kunnen maken (dit heeft al resultaat opgeleverd!). Daarna zijn we naar ons hotel gegaan en genoten van ons welverdiende slaap.