Dag 8: Yogyakarta van dichtbij - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tim en Esmee - WaarBenJij.nu Dag 8: Yogyakarta van dichtbij - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tim en Esmee - WaarBenJij.nu

Dag 8: Yogyakarta van dichtbij

Blijf op de hoogte en volg Tim en Esmee

27 Juli 2015 | Indonesië, Jogjakarta

We sliepen deze dag lekker uit (lees: half 9) en startten onze dag met een heerlijk ontbijt. Esmee was blij eindelijk yoghurt te zien. We vervolgden onze dag met een goedgevulde buik richting het paleis van de sultan. Yogyakarta heeft nog steeds een sultan die regeert over de stad. Doordat het de Nederlanders gedurende de onafhankelijkheidsstrijd niet lukte het paleis van de sultan te veroveren wordt Yogya door Indonesiërs nog steeds als de belangrijkste stad van Java gezien. We namen een kijkje in het paleis samen met Anneloes en Giel én Ifan (inmiddels bevriende chauffeur van A&G) en zijn dochtertje. Dit paleis was erg mooi en wordt bewaakt door traditionele krijgers (met zwaarden!!) van de sultan. Vervolgens gingen we naar het waterkasteel wat ook toebehoorde aan de sultan. Rond 1 uur zijn we gaan lunchen bij wederom Via Via (beviel goed) en namen we afscheid. Mogelijk zien we de gezellige Jut en Jul nog op Bali. Daarna hebben we een zilverfabriekje in het gebied kota gede bezocht en alvast gekeken naar souvenirs  in de drukste straat van Yogyakarta. De hele dag hebben we ons laten vervoeren door middel van een becak (in yogya: betjak). Dit is een fiets met aan de voorkant een karretje met als je geluk hebt een overkapping. Daarna zijn we teruggelopen naar het hotel en hebben we in het hotel gegeten omdat Esmee zich niet zo lekker voelde. Daarna vonden we op Google een chauffeur (yogya trans) die ons voor 500.000 rupiah (36 euro) de volgende dag kon vervoeren naar de twee mooiste tempels van Indonesië: de Borobodur (één van de zeven wereldwonderen) en de Prambanan. Als laatste hebben we ons aangemeld bij de wekservice van het hotel zodat we ons niet zouden verslapen (zelfkennis). Vervolgens zijn we vroeg gaan slapen (lees: Esmee) om de volgende dag om half 6 gewekt te worden door de wekservice.

• 30 Juli 2015 - 20:23

Cocky:

Wat leuk om jullie reis te volgen! N prachtige reis. Genieten voor jullie!! Liefs van ons!!

• 30 Juli 2015 - 22:29

Lia En Ben:

Gezellig weer een stukje om te lezen. Goed beschreven.

• 31 Juli 2015 - 09:22

Tineke:

Hoi Tim en Esmee

Gezellig om weer iets te lezen,jullie genieten er wel van hoop voor Esmee dat ze weer fit is.groetjes Frans en Tineke

• 31 Juli 2015 - 20:23

Maritha:

Leuk om jullie reisverslag te lezen... geniet maar lekker van alles.
    Groetjes Hans en Maritha

• 04 Augustus 2015 - 16:56

Bernadet:

hoi esmee en tim
    heel veel reisplezier.....elke dag genieten van weer andere dingen die je meemaakt ! xx knuf v ons