Dag 10: Shopdag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tim en Esmee - WaarBenJij.nu Dag 10: Shopdag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tim en Esmee - WaarBenJij.nu

Dag 10: Shopdag

Blijf op de hoogte en volg Tim en Esmee

29 Juli 2015 | Indonesië, Jogjakarta

De dagen zijn voorbij gevlogen.  Ook ben ik tussendoor ziek geweest dus vandaar dat we jullie even in spanning hebben gelaten. We typen dit verhaal vanaf ons strandbedje in Seminyak.

De tiende dag zijn we rustig opgestaan, hebben we lekker ontbeten en zijn we op ons gemak naar dé winkelstraat van Yogyakarta gegaan: Malioboro. We wilden soeverniers kopen voor familie en vrienden en natuurlijk voor onszelf. We houden het kort want we kunnen natuurlijk niks verklappen. Wat we wel kunnen zeggen is dat we heel veel inkopen hebben gedaan in een winkel: Mirota Batik. We zagen iets leuks op de markt wat we graag wilden hebben en vroegen om de prijs: 750.000 rupiah zij de goede man (ongeveer 53 euro). Wij lachten en liepen door. Bij een kraampje verderop en kochten hetzelfde voor 10.000 rupiah (ongeveer 70 cent). Dat was 75 keer minder. Na het shoppen aten we in een winkelcentrum voor €1,50 per persoon inclusief drinken. En het smaakte nog ook. Daarna gingen we wederom braaf slapen. De volgende middag zouden we met de trein vertrekken naar Surabaya.